יום חמישי, 1 במאי 2014

חימום ומתיחות באימון כושר

אימון כושר אישי בדרך כלל מורכב משלושה חלקים: חימום בהתחלה, האימון והתרגילים, ומתיחות בסוף. לחימום ולמתיחות חשיבות רבה והם תורמים מאוד ליעילות האימון כושר אישי.

חימום
חימום נעשה לפני האימון ומטרתו להכין את הגוף לפעילות גופנית. יתרונותיו של החימום רבים וביניהם חימום השרירים באופן הדרגתי עד לפעולה מלאה, הגברת הזרמת הדם לגוף, העלאת קצב הלב והספקת החמצן וכן הכנה נפשית של המתאמן לקראת האימון הצפוי לו. החימום בתחילת אימון אורך בין 5 ל-15 דקות. יש שלושה סוגים של חימום: פסיבי, אקטיבי וספציפי.
  • חימום פסיבי – בו אנחנו מעלים את טמפרטורת הגוף באמצעות שהייה במקום חם: סאונה, אמבטיה חמה וכדומה. לרוב לא מבצעים חימום מסוג כזה מכיוון שאינו מכין אותנו היטב לפעילות ואינו זמין.
  • חימום אקטיבי – בו אנו עושים פעילות גופנית קלה בכדי להפעיל את השרירים ולחמם אותם. יש התמקדות בקבוצות שרירים גדולות וכן בהעלאת חום הגוף.
  • חימום ספציפי – בו אנו עושים את הפעילות שנעשה באימון כושר אך בעצימות נמוכה יותר. אם אנו מתכוונים לרוץ, החימום יתבצע בעזרת ריצה קלה או איטית יותר.


מתיחות
את המתיחות עושים בדרך כלל עם החימום ובסוף האימון כושר אישי. מטרת המתיחות להגדיל את טווח התנועה של השרירים והמפרקים. בתחילת האימון עושים מתיחות קצרות כחלק מהחימום, להכין את הגוף לפעילות. בסוף האימון המתיחות יהיו ארוכות יותר כדי להרפות את הגוף מהמאמץ ולמנוע התכווצויות וכאבים. יש שני סוגים של מתיחות: אקטיבי ופסיבי.
  • מתיחות אקטיביות – בהן המתאמן מפעיל את הגוף ומותח אותו בעזרת תזוזות השרירים.
  • מתיחות פסיביות – בהן גורם אחר, מאמן כושר אישי לדוגמא, עושה תרגילים ומתיחות בשביל המתאמן.



לסיכום, מומלץ לעשות חימום ומתיחות בתחילת ובסוף כל אימון כדי להגביר את היעילות שלו ולהגיע לתוצאות הרצויות בלי נזקים לגוף או כאבים. בנוסף קיים אימון לגמישות הגוף אותו מומלץ לעשות פעם בשבוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה