יום חמישי, 24 באפריל 2014

משקולות – לא לגברים בלבד

אם תשאלו גברים ונשים לגבי הפעילות הספורטיבית המועדפת עליהם תגלו שרוב הגברים עוסקים באימוני כוח בעוד שרוב הנשים עושות אימון כושר אישי בדגש על פעילות אירובית. הטענה הרווחת היא שבנות מתאמנות בכדי להוריד במשקל והגברים בכדי להעלות מסת שריר, אך בנות יקרות – גם לכן נחוצים אימוני כוח להעלאת מסת השריר.

במה מתמקד כל אחד מהאימונים?
אימון כוח – אימון אשר מפעיל בעיקר את השרירים, עוזר להגדיל את מסת השריר וכן משפר את קצב חילוף החומרים בגוף (דוגמה: הרמת משקולות, אימון התנגדות).
אימון אירובי – אימון אשר שם דגש על שיפור סיבולת לב-ריאה וכן עוזר מאוד לשריפת שומנים ולשיפור הכושר האישי (דוגמה: ריצה, ריקוד).

הגוף של מתאמנים אשר עושים אימוני כוח ומרימים משקולות נכנס לפעולה מחזורית של שריפת שומן ובניית שריר. ככל שיש יותר שרירים, כמות השומן בגוף קטנה מכיוון שהשרירים צורכים שומן. כמו כן קצב חילוף החומרים משתפר. לכן אימוני כוח לא נועדו לירידה במשקל – אך השומן שנשרף הופך לשרירים וגוף עם יותר שרירים שורף יותר שומנים. לכן אימוני כוח בשילוב אימון אירובי זה הפתרון המושלם גם לגברים וגם לנשים.

עוד סיבה שבנות נמנעות מאימוני כוח היא הפחד להפוך לשרירית מדי, "הענק הירוק" בגרסה נשית. אך הגוף של האישה לא בנוי כמו הגוף של הגבר. רק עבודה קשה במשך שנים ארוכות ובליעת תוספי תזונה שונים יכולים להפוך את האישה ל"בודי בילדר".

עם תוכנית עבודה מסודרת שנעשית בעזרת מאמן כושר אישי מוסמך בנות יכולות לשלב את שני סוגי האימונים וליהנות מכל העולמות. אימון כושר אישי חשוב גם לגברים וגם לנשים ואורח חיים בריא, שמירה על כושר ותזונה בריאה ונכונה יכולים לשפר את חייכם ולהפוך אותם לבריאים ומאושרים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה