יום חמישי, 17 באפריל 2014

אימון קרוספיט

קרוספיט זה שיטה, דרך חיים, לשמירה על אורח חיים בריא על ידי אימוני כושר ותזונה נכונה. קרוספיט התחילה בתור אימון לשוטרים בארה"ב ומשם תפסה תאוצה גם לאזרחים בכל רחבי העולם. מחקרים מראים כי קבוצות המתאמנות לפי שיטת קרוספיט משיגות את התוצאות הטובות ביותר לעומת שיטות אימון אחרות.
מאמני קרוספיט עוברים מסלול הסמכה מיוחד ומוקפד ובסופו מקבלי רישיון לעסוק בספורט. רק מאמן כושר אישי בעל רישיון שקיבל מהחברה יכול לאמן קבוצות או אנשים בודדים לפי השיטה.

המטרה העיקרית של אימון קרוספיט הוא לשפר את הכושר הגופני על ידי שילוב של תרגילים העובדים על כל המרכיבים שעוזרים לשמירה על כושר: סיבולת לב ריאה, כוח שריר, גמישות, מהירות, קואורדינציה, שיווי משקל ודיוק. אימון הקרוספיט מבוצע על ידי תרגילים מכל הסוגים הדומים לעיתים לאימון צבאי. רמת הקושי הגבוהה והאינטנסיביות באימונים אמורים לסגל את הגוף למצבים קשים במיוחד. הפעילויות שאימון הקרוספיט יכול לכלול הן בין היתר ריצה, חתירה, טיפוס, קפיצה בחבל והרמת חפצים כבדים בדומה להרמת משקולות. אימון הקרוספיט אינו מצריך מכשירי כושר מיוחדים, אלא משתמש בחפצים שיכולים להימצא בכל מקום.

יש האומרים כי רמת האימון הגבוהה וכן האימון הרצוף בלי הפסקות באמצע יכולים לגרום יותר נזק מאשר תועלת אך האנשים הדוגלים בשיטת הקרוספיט טוענים מנגד כי האימון מביא לתוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר משאר שיטות האימון. כל אימון קרוספיט מורכב מחימום בתחילתו ולאחריו סוגי תרגילים שונים הנמשכים בין 10 ל-20 דקות. רצף התרגילים השונה וכן חוסר בהפסקות מנוחה הופך את שיטת קרוספיט לשיטה לא קונבנציונלית אך יעילה.


אימון הקרוספיט מתאים לכולם, גם למתחילים וגם לספורטאים מקצוענים. מלבד אימון הכושר יש דגש על תזונה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא בכדי לשמור על הגוף שלנו, הבריאות שלנו ושמחת החיים.

תגובה 1: